گفت‌وگو با آرمان افراز مدیر فروش و طرح توسعه برند‌«تعطیلات»

گفت‌وگو با آرمان افراز مدیر فروش و طرح توسعه برند‌«تعطیلات»
گفت‌وگو با آرمان افراز مدیر فروش و طرح توسعه برند‌«تعطیلات»

مدیران نسل جدید سکانداران امروز برندها

نسل جوان از چند سال پیش وارد بزرگسالی شده است. این امر به معنای حضور پررنگ آنها در بازار کار و کسب درآمد است. وقتی درآمد یک گروه سنی افزایش پیدا می‌کند، تمایل‌شان به خرید محصولات مختلف نیز بالا می‌رود. همین امر نسل جوان را بدل به گزینه ای جذاب برای برندها کرده است اما از جهتی دیگر شیوه رفتار منحصر به فرد نسل جوان در زمینه خرید باید مدنظر برندها قرار بگیرد از این رو در پیش گرفتن راهکارهای مدیریتی نوین متناسب با نسل جوان بسیار مورد اهمیت است. به عنوان مثال، نسل جوان تمایل بیشتری به مطالعه نظرات مشتریان دیگر در مورد محصولات دارند. همچنین میزان وفاداری کمتری به یک برند خاص در آنها مشاهده می‌شود. این نکته برای برندهایی با دامنه وسیعی از مشتریان وفادار نوعی زنگ خطر محسوب می‌شود. اگر نسل جوان به سختی با برندها ارتباط پایدار پیدا می‌کند، بنابراین باید به دنبال راهکارهایی برای بهبود وضعیت برندمان و جلب نظر چنین مشتریانی به صورت حداکثری باشیم. در این شماره با آرمان افراز، یکی از مدیران نسل جدید در برند تعطیلات گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

 لطفا خودتان را معرفی کنید و در مورد تحصیلات و سوابق فعالیت‌های تجاری و بازرگانی‌تان برای مخاطبان ماهنامه «تجارت طلایی» توضیح بدهید.

سلام، آرمان افراز متولد 79 و فارغ‌التحصیل رشته‌ مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر تهران و درحال‌حاضر مدیر فروش و طرح توسعه برند تعطیلات هستم.

 

 از چه سنی مسئولیت مدیریت در برند تعطیلات را داشته‌اید؟

از 10 سالگی با فروشندگی در سطح فروشگاه‌ها در مجموعه آغاز کرده‌ام و طی این سال‌ها سعی‌ام این بوده که از تجربیات افراد مختلف استفاده کنم. جایگاه مدیرفروشی‌ام با این برند از 18 سالگی و همزمان با قبولی در دانشگاه شروع شد.

 

 درحال‌حاضر برند تعطیلات چند شعبه دارد و مدیریت چند شعبه برعهده شماست؟

اکنون در مجموعه بیش از 200 شعبه با علامت تجاری تعطیلات داریم که مدیریت 80 فروشگاه برعهده من است.

 

 با توجه به اینکه مدیری از جنس نسل جوان هستید در پروسه طراحی محصول و چیدمان فروشگاهی برند تعطیلات شاهد چه تغییراتی خواهیم بود؟

با توجه به اینکه تغییر نسل و علایق آنها موضوعی غیرقابل‌اغماض است، همگام و همراه شدن با علایق نسل جدید برای برندها الزام محسوب می‌شود. در چشم‌انداز 10 ساله‌ای که در مجموعه تدوین شده است، قصدمان همگام‌سازی طراحی محصول مطابق سلایق نسل جدید و بازطراحی چیدمان فروشگاهی مطابق استانداردهای جهانی است تا بتوانیم پویایی و سرزندگی برند را برای افق طولانی‌مدت‌تر تضمین کنیم.

 

نسل جدید مدیران و مدیریت در آن چه تفاوتی با نسل قبل دارد؟

مهم‌ترین تفاوت مدیران نسل جدید و قدیم در نوع نگرش آنها در حل چالش‌هاست؛ مدیران قدیم با صبر و شکیبایی که حاصل تجربه است با مشکلات مواجه می‌شوند، اما نسل جدید به جهت انرژی بالایی که دارد در تقابل با چالش‌های شتاب‌زده عمل می‌کند و همین نداشتن صبر موجب اتخاذ تصمیماتی می‌شود که خسارات جبران‌ناپذیری به بدنه صنعت وارد می‌کند.

 

برای افزایش مهارت‌های مدیریتی چه راهکارهایی درپیش گرفته‌اید و در چه دوره‌هایی شرکت کرده‌اید یا خواهید کرد؟

تشکیل کارگروه‌های تخصصی با محوریت‌های مختلف، ازجمله طراحی، تولید، چیدمان، مدیریت ارتباط با مشتریان و... در مجموعه و کار تیمی در این کارگروه‌ها مهم‌ترین نقطه‌قوت مجموعه ما در سال‌های گذشته بود که علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی در جامعه، با تکیه‌بر این کار تیمی توانسته‌ایم بر خیلی از مشکلات‌مان فائق آییم.

 

 تحصیلات آکادمیک بیشتر در توسعه مهارت‌های شما کارآمد بوده یا تجربه‌ای که از سنین کم در این حوزه داشته‌اید؟

به نظر من هر دو درکنار یکدیگر منجر به پیشرفت در کار می‌شوند، اما شخصا تجربه از سنین پایین‌تر را بیشتر باعث پیشرفت و رشد خود می‌دانم. هیچ‌چیز به‌اندازه در دل کار تجربه کسب کردن سبب پختگی نمی‌شود.

 

در پروسه طراحی محصول و چیدمان فروشگاهی شخصا اقدام می‌کنید یا به‌طورکامل به نیروهای متخصص سپرده شده است؟

همان‌طور که عرض کرده‌ام فرآیندهای کلیدی در مجموعه ابتدای امر در کارگروه‌های تخصصی مربوط به هر موضوع بررسی می‌شود و پس از کنترل همه‌جانبه به تایید مدیران ارشد می‌رسد که من در راس تیم فروش بر امور چیدمان فروشگاهی و برادرم به‌عنوان مدیر تولید بر امور مربوط به طراحی محصول نظارت داریم.

 

  آیا به صادرات و توسعه شعب در سطح بین‌المللی هم فکر می‌کنید؟

از آنجا که عمده محصولات هالیدی‌اسپرت و غالبا کالای مصرفی‌ هستند، توانایی افتتاح شعب کوچک و متوسط در شهرهای مختلف کشور را داریم. در ایران نزدیک به 1150 شهر داریم که اگر میانگین در همه شهرها یک‌شعبه ایجاد کنیم، عدد چشمگیری می‌شود، درحالی‌که الان حدودا 200 شعبه در سطح کشور داریم، پس هنوز در ایران جای کار و رشد هست و تا این ظرفیت به حد خودش نرسد به فکر صادرات به کشورهای دیگر نیستیم. بااین‌حال بسیاری از این تصمیمات مربوط به شرایط محیطی هستند و ممکن است به‌مرور زمان تغییر کند.

 

در سال‌های فعالیت‌تان با توجه به سن‌تان با چه چالش‌هایی روبه‌رو بوده‌اید؟

 قطعا در انجام هر کاری دست‌اندازهایی وجود دارند، اما به نظر من مهم‌ترین چالش کار کردن نسل دوم عدم‌اعتماد به تصمیمات جدید است که با صبوری، پشتکار و اعتمادبه‌نفس می‌توان اعتمادسازی کرد.

تگها : صادرات , صنعت خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , برند , مرکزخرید , تجاری , مدیر فروش

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان