کمپانی‌های برنده المپیک 2024

کمپانی‌های برنده المپیک 2024
کمپانی‌های برنده المپیک 2024

 

بازی‌های المپیک تابستانی 2024 صنعت پوشاک، مد، مسافرت و رسانه را هم تحت‌تاثیر قرار داد.

NIKE و Ralph Lauren محصولاتی را طراحی کردند که توسط ورزشکاران در بازی‌های المپیک استفاده شد. Airbnb به افزایش رزروها در داخل و خارج از پاریس طی المپیک اشاره کرد و دلتا ایرلاین 100 میلیون دلار از فروش بسته‌های ویژه سفر به پاریس را به‌دست آورد.

هجوم 12.2 میلیارد دلار به اقتصاد پاریس از طریق گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های جدید برای حمایت از این رویداد و مواردی دیگر انتظار کاملا درستی بود که برآورده شد.

کسب‌وکارهای محلی پاریس از هجوم مشتریان جدید سود بردند و برخی برندهای بزرگ بین‌المللی سود کافی را به‌جیب زدند.

 

 

NIKE

غول کفش و پوشاک ورزشی، جهش تجاری بزرگی را تجربه کرد. در ماه آوریل، این برند میزبان Nike On Air در پاریس بود؛ یک رویداد ویترینی که پگاسوس پرمیوم (آخرین نوآوری برای خط کفش و پوشاک) آن را برجسته کرد.

تحلیلگران این استراتژی را بخشی از تلاش برای بازپس‌گیری سهم بازار و تغییر به سمت رویکرد بازاریابی قاطعانه می‌دانند. درآمد گزارش‌شده در ماه گذشته برای سه‌ماهه چهارم مالی ۲۰۲۴ کمتر از پیش‌بینی‌ها بود و نایک متعاقبا اعلام کرد دستورالعمل‌های سال جاری خود را به‌روز خواهد کرد.

 

 

Comcast

معمولا بازی‌های المپیک پربیننده‌ترین رویدادهای ورزشی زنده تلویزیونی هستند؛ مقوله‌ای که توجه بسیاری از پلتفرم‌های پخش عمده را به‌خود جلب کرد. NBCUniversal، یکی از شرکت‌های تابعه Comcast، یک‌بار دیگر المپیک را زنده پخش کرد. هریک از دو المپیک گذشته بیش از سه‌میلیارد بیننده در سراسر جهان جذب کرد و حتی از مسابقات اخیر جام‌جهانی و عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل هم پیشی‌گرفت. فاصله زمانی نسبت به المپیک 2020 توکیو زمان پخش مطلوب‌تری را فراهم کرد.

گزارش‌شده NBCUniversal رکورد 1.2 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی ازجمله 350 میلیون دلار را از طریق تبلیغ‌کنندگان جدید به‌دست آورد. همچنین Peacock قیمت اشتراک خود را قبل از این رویداد افزایش داد.

 

 

DELTA

احتمالا المپیک برای بسیاری از شرکت‌ها موهبت بود، اما هر صنعتی برای کسب مدال آماده نمی‌شد! اد باستین، مدیرعامل خطوط هوایی DELTA گفت گردشگران تابستان امسال به‌دلیل المپیک بیشتر به پاریس رفته‌اند و تغییر علاقه به‌سمت یکی از گرم‌ترین مقاصد سفر تابستانی این شرکت برای DELTAt، 100 میلیون دلار سود داشت.

در اوایل این ماه، نتایج سود سه‌ماهه دوم DELTA کمتر از انتظارات بود. این برند پس از مشکل به‌روزرسانی نرم‌افزار- که در اوایل این ماه رایانه‌های سراسر جهان را از کار انداخت- یکی از سخت‌ترین آسیب‌ها را تجربه کرد. طبق گزارش‌ها، DELTA بیش از 5500 پرواز را در پنج‌روز اول پس از شروع مشکل به‌روزسانی لغو کرد و باعث تحقیقات وزارت حمل‌ونقل شد!

 

 

Airbnb

بازار آنلاین اقامتگاه خانگی Airbnb گفت تا 31 مارس، شب‌های رزروشده در منطقه پاریس درطول بازی‌های المپیک پنج‌برابر بیشتر از سال قبل از آن بود. پاریس مکان اصلی المپیک امسال بود، اما برخی رویدادها در دیگر نقاط فرانسه شکل گرفت. Airbnb طی بازی‌ها شاهد افزایش قابل‌توجه علاقه توریست‌ها به سایر مناطق- غیر از پاریس- بود.

مزایای Airbnb می‌تواند فراتر از رزروهایی باشد که در فرانسه و در درازای این رویداد انجام‌شده، احتمالا قیمت‌های مناسب و در دسترس بودن Airbnb در مکان‌های غیرمرکزی می‌تواند باعث افزایش کاربرانی شود که برای نخستین‌بار از این سرویس استفاده می‌کنند. ناگفته نماند Airbnb سابقه‌ای قوی در حفظ کاربران جدید دارد.

 

 

Ralph Lauren

المپیک 2024 نهمین مشارکت این برند در تولید لباس‌های ورزشکاران المپیکی آمریکا بود. گزارش‌ها جدیدترین لباس‌های این برند را «متوازن و برجسته‌کننده سبک همیشگی و آماده Ralph Lauren با ظاهری مدرن و اسپرت» می‌دانستند.

مانند محصولات NIKE که به بازی‌های المپیک گره‌خورده، لباس‌های Ralph Lauren برای خرید گسترده‌تر مصرف‌کننده در دسترس عموم قرار گرفته است. آنها کار و نام تجاری برند را در لحظات بسیار قابل‌مشاهده رویداد مانند رژه‌های مراسم افتتاحیه و اختتامیه برجسته کردند.

 

منبع: Investopedia.com

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , برند , نایک , پاریس , المپیک , مسابقات المپیک

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان