L’Oréal اعلام کرد با وجود مشکلات پیشبینیشده در چین، فروش سهماهه سوم با ۲.۸ درصد افزایش به ۱۰.۲۹ میلیارد یورو رسیده است. فروش در ۹ ماه اول سال ۶درصد افزایش داشته است.
همانطور که پیشبینی میشد رشد بازار جهانی زیبایی درطول سال جاری متوقف شده. در بازارهای توسعهیافته، پس از دوسال تورم شدید، کاهش تدریجی قیمتها موجب این اتفاق شده است. نیکلاس هیرونیموس، مدیرعامل این برند در بیانیهای گفت: «روندهای اساسی بازار در اروپا و آمریکای شمالی و همچنین در بازارهای نوظهور همچنان قویاند. وضعیت در اکوسیستم چین دردسرساز شده، اما به آینده این بازار اعتقاد داریم و امیدواریم محرکهای دولتی به بهبود اعتماد مصرفکننده کمک کند.»
فروش در شرق آسیا که شامل سرزمین اصلی چین میشود در سهماهه اخیر ۴.۴ درصد کاهش یافت. فروش در اروپا ۵.۲ درصد افزایش داشت. آمریکای شمالی ۴.۳ درصد افزایش را به چشم دید. فروش گروه در راستای رکود گستردهتر لوکس از سهماه قبل کاهش یافته است. رقیب یعنی Estée Lauder در درآمدهای سهماهه آخر خود با مشکلات مشابهی روبهرو شده بود و میتوان به کاهش فروش خالص۲ درصدی اشاره کرد.
فروش بخش زیبایی پوست L’Oréal که شامل برند Cerave و La Roche-Posay میشود در سهماهه اخیر ۱.۶ درصد کاهش یافت. هیرونیموس این کاهش را به ترکیبی از عوامل ازجمله مدیریت موجودی نسبت داد. او افزود La Roche-Posay همچنان یک نقطه روشن و پیشرو در رشد این رده است.
L’Oréal Luxe که محل کسبوکار عطرهای ممتاز این شرکت است، یک نقطهقوت بود. فروش در سهماه اخیر ۸ درصد افزایش یافت.
در میان عطرها و لوازمآرایشی لوکس،Yves Saint Laurent رشد تکرقمی در همه مناطق داشت و والنتینو با عرضه جدیدترین رژ لب خود، شتاب بیشتری در ایالاتمتحده بهدست آورد. دیگر عطرهای قوی و پرطرفدار عبارتند از Valentino Roma، Prada Paradoxe و Libre
این برند قصد دارد محصولات آرایشی جدید بیشتری را در نیمه اول سال آینده روانه بازار کند، زیرا در سال جاری کمبود محصولات جدید معضلی جدی شده است. هیرونیموس گفت گروه L’Oréal از آمازون بهعنوان یک کانال توزیع نوظهور برای این برند استفاده میکند. هیرونیموس در رابطه با مدل کاری بالقوه شرکای خردهفروشی ادعا کرد روابط همچنان قوی است و درمجموع ادغام برندها در آمازون حرکتی بسیار مثبت است.
بهطور خلاصه مقوله زیبایی همچنان به رشد خود ادامه میدهد و بار دیگر انعطافپذیری و پتانسیل طولانیمدت را نشان میدهد.L’Oréal بهلطف قدرت نوآوری به عملکرد خوب خودش ادامه میدهد. هیرونیموس نتیجهگیری کرد که «در صنعتی که همچنان با عدم قطعیتهای اقتصادی و ژئوپلیتیکی روبهروست، مطمئنیم به رشدی قابلقبول در فروش و سود عملیاتی دست خواهیم یافت و درحال آمادهسازی برنامههای خود برای سال ۲۰۲۵ هستیم.»
منبع:voguebusiness.com