متهم شدن Armani و Dior به استثمار کارگران

متهم شدن Armani و Dior به استثمار کارگران
متهم شدن Armani و Dior به استثمار کارگران

 

نهاد ناظر بر رقابت ایتالیا تحقیقاتی را در مورد گروه‌ برندهای مد لوکس Armani و Dior به‌دلیل آنچه «استثمار کارگران با حقوق اندک و کار طاقت‌فرسا نامیده» شروع کرد. سازمان مورداشاره در راستای بررسی و تحقیق درباره استثمار و روند ناجوانمردانه برخورد با کارگران در زنجیره تامین Dior و Armani، بازرسی‌هایی را از برخی شعب این دو برند به‌عمل آورد. تحقیقات پس از آن صورت گرفته که Armani و Dior به‌طور جداگانه در اوایل سال‌جاری به ‌دنبال نگرانی در مورد نقض قانون کار توسط پیمانکاران فرعی، تحت مدیریت قضایی قرار گرفتند. هر دو برند گفته‌اند با مقامات همکاری می‌کنند، اما تخلف را رد کرده‌اند. گروه Armani در بیانیه‌ای اعلام کرده معتقد است این اتهامات اعتباری ندارد و می‌داند پس از تحقیقات، نتیجه مثبتی رقم می‌خورد. در همین حال Dior گفته به شدیدترین وجه این اقدامات مغایر با ارزش‌ها و آیین‌نامه رفتار امضاشده توسط تامین کنندگان را محکوم می‌کند. سازمان ناظر بر رقابت اعلام کرده تحقیقاتی را در مورد Armani و Dior درخصوص نقض احتمالی قوانین مصرف‌کننده در نحوه تبلیغ و فروش لباس و لوازم جانبی آغاز کرده است. در این بیانیه آمده: «در هر دو مورد، برندها ممکن است اظهارات نادرستی در مورد اخلاق و مسئولیت اجتماعی خود به‌ویژه در زمینه شرایط کاری و رعایت قانون توسط تامین‌کنندگان داشته باشند.» این سازمان گفت دو برند مشهور بر مهارت و کیفیت تاکید داشته‌اند.

 

 

 

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم «Armani و Dior ظاهرا برای تولید برخی کالاها و لوازم جانبی پوشاک از لوازم کارگاه‌ها و کارخانه‌های مشهور در زمینه استثمار کارگران با حقوق اندک و کار زیاد استفاده می‌کردند. علاوه‌بر این، کارگران ساعاتی بیش‌ازحد مجاز و در شرایط نامناسب بهداشتی و ایمنی به کار مشغولند.» در ماه آوریل، یک دادگاه ایتالیایی متوجه شد یکی از تامین‌کنندگانش از پیمانکاران فرعی بهره می‌برد که قوانین کار را نقض می‌کنند و به همین دلیل بخشی از برند Armani را یک‌سال تحت مدیریت جزئی قضایی قرار داده است. Giorgio Armani Operations، شرکت کاملا متعلق به Giorgio Armani در زمینه طراحی و تولید لباس‌ها و لوازم جانبی از اتهامات تبرئه شده، اما دادگاه گفته چندین تامین‌کنندگان تولیدات این دو برند در میلان، متعلق به کشور چین به‌دلیل بدرفتاری با کارگران و کارمندان چینی و پاکستانی تعطیل می‌شوند. Armani در آن زمان گفت به‌طور کامل با مقامات همکاری می‌کند و همیشه اقدامات کنترلی و پیشگیری را برای به‌حداقل رساندن سوءاستفاده در زنجیره تامین انجام داده است.

 

 

در ماه ژوئن، دادگاهی در میلان دستور داد یکی دیگر از شرکت‌های مد برتر تحت مدیریت قضایی قرار گیرد. این شرکت Manufactures Dior Srl، واحدی از Christian Dior Italia است. براساس بیانیه پلیس در آن زمان، تحقیقات تامین‌کنندگانی را شناسایی کرد که کارخانه‌های چینی بودند و توانستند با استفاده از کارگران غیرقانونی و در شرایط استثماری، هزینه‌ها را کاهش دهند. پلیس گفته چهار کارخانه بررسی شده‌اند و در آنها هفت‌نفر بدون مدارک مناسب و دونفر به‌طور غیرقانونی در ایتالیا مشغول کار بوده‌اند. در این شرایط گفته‌شده تامین‌کنندگان این دو برند به کارگران مزد کمی می‌پردازند و قوانین مربوط به سلامت کاری، ایمنی و ساعات کاری را نقض می‌کنند. تخطی از قوانین ناظر بر حمایت از مصرف‌کننده، دیگر اتهام Dior و Armani است؛ اتهاماتی که احتمالا تا سقف 10 میلیون یورو جریمه درپی خواهند داشت.

 

منبع: Dawn.com

تگها : پوشاک , ماهنامه تجارت طلایی , برند , ایتالیا , آرمانی , میلان , دیور

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان