فصل سرد خرده‌فروشی در روزهای ابتدایی سال جدید

فصل سرد خرده‌فروشی در روزهای ابتدایی سال جدید
فصل سرد خرده‌فروشی در روزهای ابتدایی سال جدید

خرده‌فروشان بریتانیا تحت‌تاثیر کریسمسی کم‌رونق هزاران شغل را تعدیل و تعطیل می‌کنند.

این صنعت برای مالیات‌های بیشتر آماده می‌شود. ارقام کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا نشان می‌دهد رشد فروش در سه‌ماهه طلایی بین اکتبر و دسامبر یکسان بوده و رشدی نداشته است.

برای سه‌ماه منتهی به دسامبر رشد کل خرده‌فروشی در بریتانیا ۰.۴ درصد بوده، زیرا خریداران هزینه‌های غذا و نوشیدنی را در فصل جشن آغاز سال در اولویت قرار داده‌اند. Uniqlo، Gymshark و Lush استخدام کارگران بریتانیایی را متوقف می‌کنند.

 

 

در سال ۲۰۲۴ فروش کل ۰.۷ درصد نسبت به سال۲۰۲۳ افزایش یافته که نشان‌دهنده رویکرد محتاطانه مصرف‌کنندگان است، زیرا خانوارها پس از بدترین شوک تورمی در دهه‌های اخیر، همچنان با قیمت‌های بالاتر مشکل دارند. آنها اقلام ضروری و وعده‌های غذایی را به بهای هزینه کردن برای خرید، کاهش می‌دهند. خرده‌فروشان برای یک سال سخت آماده می‌شوند، زیرا با هفت‌میلیارد پوند هزینه اضافی ناشی از افزایش مالیات و مقررات جدید روبه‌رو هستند. رهبران کسب‌وکار هشدار داده‌اند اقدامات اخیر، برندها را مجبور می‌کند مشاغل را کاهش دهند یا کارمندان و کارگران را تعدیل کنند.

کلایو بلک، تحلیلگر صنعت خرده‌فروشی پیش‌بینی خود برای تورم مواد غذایی در سال ۲۰۲۵ را از ۱.۵ درصد به ۳درصد افزایش می‌دهد و ادعا می‌کند سیاست دولت بریتانیا افزایش قیمت مواد غذایی است.

 

خرده‌فروشانی ازجمله  Tesco،Marks & Spencer و Next در ماه نوامبر هشدار داده‌اند افزایش هفت‌میلیارد پوندی هزینه‌های سالانه به کاهش مشاغل و افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود.

دولت‌ها باید اقداماتی را برای کاهش فشار بر خرده‌فروشان درگیر انجام دهند یا اینکه در معرض خطر از دست دادن گسترده مشاغل قرار گیرند.

 

 

افزایش مالیات برای خدمات عمومی حیاتی است. بعد از آنکه تورم در اکتبر ۲۰۲۲پس از خروج از قرنطینه‌های همه‌گیری کووید- ۱۹ و حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش هزینه‌های زندگی شد، تورم به بالاترین حد خود یعنی ۱۱.۱ درصد در اکتبر ۲۰۲۲ رسید. مصرف‌کننده تحت‌فشار قرار گرفت و بانک انگلیس نرخ بهره را به بالاترین سطح در جهان افزایش داد.

تورم به سطوح عادی‌تر بازگشته است. خانوارها پس از یک‌دوره افزایش دستمزدها شروع به ترمیم آسیب‌های مالی خود کرده‌اند، اما مصرف‌کنندگان رویکرد محتاطانه‌ای را برای هزینه‌ها درنظر گرفته‌اند.

فروش خرده‌فروشی در دسته‌های مخارج اختیاری، در مقایسه با کاهش ۱.۶ درصدی در دوره مشابه در سال ۲۰۲۳، ۲ درصد در سهماهه طلایی رشد داشته است. بیشتر این افزایش ناشی از فروش آنلاین است، زیرا فروشگاه‌های خیابانی همچنان با رشد فروش تنها ۰.۱ درصد در سه‌ماه پایانی سال، اوضاع چندان خوبی ندارند. آب‌وهوای بد و سیل در بخش‌هایی از بریتانیا ممکن است مصرف‌کنندگان را به خرید آنلاین سوق داده باشد؛ جایی که فروش، ۲۰.۷ درصد افزایش یافته است. ۱۷۰هزار کارگر در سال۲۰۲۴ شغل خود را از دست داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

منبع: Guardian

 

تگها : کریسمس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان