رویاها و دردسرهای Burberry

رویاها و دردسرهای Burberry
رویاها و دردسرهای Burberry

 

Burberry پس از کاهش شدید ارزش سهام خود، برنامه تعدیل و اخراج کارکنانش را عملی کرده است.

کارمندان این برند از اواخر ژوئن از تصمیم جدید مطلع شدند و به افراد در معرض تعدیل و اخراج گفته شد تمهیداتی جهت سپری شدن روزهای بیکاری اندیشیده شده است. گفتنی است Burberry این طرح را در بازه زمانی 45 روزه به اجرا گذشته است.

روسای برند درحال هماهنگی حل‌وفصل ماجرای تعدیل نیرو با گروهی منتخب از کارمندان هستند. کارمندان نگران آینده خودشان هستند و Burberry از اظهارنظر بیشتر درباره ماجرای اخیر خودداری کرده است. طبق آخرین گزارش سالانه، Burberry به‌طور متوسط ​​9169 کارگر تمام‌وقت در سال مالی 2024-2023 به‌کار گرفته است. درپی حذف 500 موقعیت شغلی در سال 2020، صرفه‌جویی 55 میلیون پوندی (70.5 میلیون دلار) صورت گرفت.

 

 

خانه مد بریتانیایی، خود را در دوراهی- تلاش برای کسب موقعیت برتر در صنعت مد و لوکس و صرفه‌جویی در هزینه برای جلوگیری از ورشکستگی- می‌بیند. تحول این برند که تحت‌سرپرستی رز ماری براوو از سال 1997 تا 2006 آغاز شد، شاهد افزایش ارزش از 200 میلیون پوند به دومیلیارد پوند بود. این دوره نشان‌دهنده تغییر نقش Burberry به‌سمت موفقیت و یکه‌تازی در صنعت مد بود و در سال 2002 برای اولین‌بار در بورس لندن، این برند نقطه اوج را تجربه کرد. بااین‌حال مسیر رسیدن به موفقیت دشوارتر از پوشیدن یکی از کت‌های نمادینBurberry  است. تحت‌مدیریت جاناتان آکروئید، این برند با کاهش فروش 12 درصدی در سه‌ماهه اول 2024 مواجه شده و برای برانگیختن شور و شوق سرمایه‌گذاران و دستیابی به وضعیت مطلوب درتلاش است.

محور معماهایBurberry  در درک مصرف‌کننده نهفته است. با وجود استراتژی‌های قیمت‌گذاری بلندپروازانه، این برند تلاش می‌کند همان موفقیت قبلی را بازیابد. همانطور که لوکا سولکا، تحلیلگر برنشتاین با زیرکی اشاره کرده باربری ممکن است با پذیرش ریشه‌های ممتاز خود- مشابه استراتژی کوچ در بازار ایالات‌متحده- به موفقیت بیشتری دست‌یابد.

 

 

تلاش‌های کارگردان خلاق، دنیل لی برای ارج نهادن به میراث باربری هنوز به شتاب موردنظر نرسیده است. دنیای مد با نفس بند آمده به تماشای شخصیت‌های «در انتظار گودو» بکت می‌نشیند تا پیشرفت کند! در این میان، مصرف‌کنندگان همچنان می‌توانند قطعات نمادین باربری را با قیمت‌های فروش خریداری کنند. این اتفاق اگرچه برای خریداران سودمند است، امکان دارد مانع از آرزوهای این برند شود. Burberry به سفر هیجان‌انگیز خود ادامه می‌دهد اما باید با یک حقیقت اساسی دست‌وپنجه نرم کند؛ در مد لوکس، مطلوبیت را نمی‌توان به‌سادگی قیمت‌گذاری کرد.

 

منبع:Fortune.com

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , برند , مد و فشن , برندینگ , استراتژی‌ بازاریابی , ایالات متحده , بربری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان