چگونه Miu Miu در سال گذشته 58 درصد رشد کرد؟
Petruzzo، مدیرعامل برند طرحی را فاش کرد که به شتاب چشمگیر در بازار لوکس منجر شده است؛ در سال 2023 فروش این برند 58 و در سهماهه چهارم امسال 82 درصد افزایش داشته است. موفقیت برند به دلیل اصلاح محصول و استایلی است که به طیف وسیعی از مصرفکنندگان برای خرید قدرت مانور بیشتری میدهد. Petruzzo که در سال 2020 به
Miu Miuپیوست، متقاعدشده برندش بهتازگی جهش خود را آغاز کرده است. قطعا برای درک شتاب تجاری Miu Miu، جایی بهتر از آخرین روز هفته مد پاریس وجود ندارد.
Miuccia Prada طراح مشهور مجموعهای از لباسها را با اشاره به مراحل مختلف زندگی از دوران کودکی تا بزرگسالی، برای گروهی از بازیگران مشهور ارسال کرده است.
Miu Miuکه در ابتدا بهعنوان زیرمجموعهای کوچک برای پرادای بزرگ تصور میشد در سال 2023، 58 درصد رشد فروش داشت و در سالهای اخیر موقعیت خود را تغییر داده و استراتژی جدیدی را انتخاب کرده است.
Miuccia Pradaگفت: «شما میتوانید انتخاب کنید چه چیزی بپوشید. من باید هر روز صبح تصمیم بگیرم مثل یک دختر 15 ساله لباس بپوشم یا شبیه خانمی که امروز هستم!»
Benedetta Petruzzoیک روز پس از عرضه جدیدترین مجموعه برندش در میلان گفت Miu Miu امروزی قصد دارد با انبوهی از مردم صحبت کند. او افزود: «من قوانین را میدانم و از زیر پا گذاشتن آنها لذت خواهم برد. این انرژی جوانی است که نه به سن، بلکه به نگرش هر فرد مربوط است.»
برند Miu Miu هنوز مدل جوانپسندتر، آزادتر و کمتر مفهومی Prada است و لباسها و استایلش در سالهای اخیر بهطور چشمگیری تغییر کرده است. به گفته مدیران این برند درطول قرنطینههای همهگیری، بازسازی بهطور جدی آغاز شد و در ادامه نتایج نشان داد این پروژه درحال افزایش است. بهطوری که فروشش در سهماهه چهارم سال جاری 82 درصد رشد داشته است. به گفته Petruzzo، رشدش عرضی است. Miu Miu اکنون 15 درصد فروش گروه Prada را در مقایسه با 12 درصد در سال 2022 به خود اختصاص داده است. این برند همیشه پتانسیلی قوی داشته است. چگونه میتوان در سالی سرعت را حفظ کرد که رونق لوکسگرایی متوقف شده، اما Petruzzo متقاعد شده Miu Miu تازه در شروع جهش رشد خود قرار دارد.
این برند در جهت گسترش پایگاه مشتریانش تلاش فراوانی میکند و موقعیت تاریخیاش بهعنوان زیرمجموعه Prada به این معنی است که مشتریان اصلیاش جوانترند. Miu Miu با کسانی صحبت میکند که نگرشی جوانگرا دارند. این موضوع در عرضه مجدد محصولات منعکسشده؛ مینیدامن Miu Miu یکی از پرفروشترینهای این برند نام گرفته، اما ژاکت کشمیری هم همینطور به نظر میرسد. علاوه بر این درحال ساخت محصولاتی کلیدی است؛ بهویژه کالاهای چرمی که از طریق عرضه کیفهای Arcadie و پیوند با New Balance برای این مهم درتلاش است.Petruzzo گفت: «یکی دیگر از بخشهای کلیدی استراتژی، شروع مکالمات است.»
سیاستهای Miu Miu برای بهار/ تابستان 2022 به افزایش تقاضای دامنهای کوتاه و رسیدن به بالاترین سطح در سهسال اخیر کمک کرد.
ایجاد پایهای محکم جهت رشد نهتنها برای Miu Miu، بلکه برای گروه Prada حیاتی است. در محیط رقابتی فزاینده در گروه Prada که شامل Prada، چرچ و شیرینیفروشیهای زنجیرهای Marchesi 1824 میشود، سود سال 2023 با 17 درصد افزایش به 4.7 میلیارد یورو رسید. این برند در مقایسه با بخش مد و کالاهای چرمی LVMH در سال گذشته 42.1 میلیارد یورو فروش داشته است.
تلاش برای تقویت بخش عملیاتی گروه هم در دستور کار قرار گرفت. پاتریزیو برتلی، یکی از بنیانگذاران پرادا طی آخرین اظهارات، موفقیت اخیر Miu Miu را نتیجه انتخابهای استراتژیک در چند سال گذشته توصیف کرد.ورود Petruzzo بهعنوان مدیر اجرای Miu Miu یک نماد است و این برای نخستین بار است که این برند یک مدیر اجرایی اختصاصی دارد. این انتصاب بخشی از مدیریت گستردهتر گروه Prada بوده است.
تیم اجرایی گروه شامل پائولو زانونی، یکی از مدیران سابق Fiat و Goldman Sachs است که بهعنوان نایبرئیس اجرایی فعالیت میکند. آندریا گوئرا، یکی دیگر از مدیران کهنهکار به مدت یکدهه رهبری غول عینکسازی Luxottica را برعهده داشته و اخیرا مدیر ارشد LVMH بوده است. او در سال 2023 مدیرعامل گروه Prada نام گرفت.
Petruzzo امروز تیمش را اینگونه تعریف میکند: «لزوما بزرگتر نیست اما از تحسینهای بیشتری نصیب برده؛ هم ازنظر نقشها و هم در پروسههایی جدای از برند Prada. پس از چند سال خروج از Prada Petruzzo کارکنان Miu Miu را «محکم و باانگیزه» توصیف کرد. او گفت: «ما احساس قدرت میکنیم و میخواهیم این مسیر رشد قوی را طی کنیم.» چنین ماجرایی کمک میکند رونق گردشگری سرانجام به اروپا بازگردد. به گفته مدیران Prada، چینیها و آمریکاییها درحال بازگشت به منطقهاند. در بازدیدی که انجام شد، فروشگاههای شاخص Miu Miu و Prada در میلان مملو از خریداران آمریکایی و چینی و همچنین ایتالیاییها و روسها بودند.
Petruzzo اشاره میکند که در چند سال گذشته Miu Miu شبکه فروشگاههای خود را کاهش داده که این امر باعث میشود رشد مشابه آن حتی بیشتر شود. رشد ارگانیک، هدف سالهای آینده است. برتلی گفته سرمایهگذاری در املاک و مستغلات به ارزش یک میلیارد یورو بهویژه در ایالاتمتحده برای ما اولویتی تجاری است.
با عرضه عطرها در سال 2025، امکان توسعه برندهای بیشتری وجود دارد. Miu Miu امسال قراردادی چندساله با بخش زیبایی لوکس L’Oréal امضا کرده و Petruzzo گسترش بیشتر در زمینه زیبایی ازجمله لوازمآرایشی یا سایر زمینهها را رد نمیکند.
یکی از چیزهایی که برای Miu Miu تغییر نمیکند، خانه برند در پاریس است. Prada در سال 2006 نمایشگاه این برند را به پایتخت فرانسه منتقل کرد و از سال 2011 مجموعههای جدید خود را در Palais d’Iéna ارائه داد. Petruzzo گفت: «اگرچه این یک برند بسیار میلانی است اما راهی برای جدا کردن چشمانداز Miu Miu از Prada وجود دارد. Miu Miu از یک روح بینالمللی متولد شده و این نشانه دیگری از قصد ما برای تسخیر بازارهای جهانی است.»
منبع Businessoffashion.com