به بهانه مرگ « آلن دلون»؛ مردی که برندها را به تصویر پیوند داد

به بهانه مرگ « آلن دلون»؛ مردی که برندها را به تصویر پیوند داد
به بهانه مرگ « آلن دلون»؛ مردی که برندها را به تصویر پیوند داد

 

مرگ آلن دلون، یکی از بزرگ‌ترین، بهترین و البته خوش‌سیماترین بازیگران تاریخ سینما، جهان را متاثر کرد.

آلن دلون در روزگار درخشانش به لطف چهره زیبا و بازی خاص، اثری بیش از هنرش داشت و در عرصه‌هایی فراتر از قاب تصویر هم درخشید. به بهانه درگذشت این چهره درخشان در سن 88  سالگی، بررسی تاثیرش در دنیای برندینگ خالی از لطف نیست.

 

 

یک برند خاص

 برندهای زیادی ملهم از نام دلون برپا شدند؛ از جمله برند عینک آفتابی که از زمان استفاده توسط بازیگران فیلم جنایی «فردای بهتر» محصول سال 1986 در هنگ‌کنگ، محبوبیت زیادی یافت.دلون بعدها در نامه‌ای سرگشاده از بازیگران این فیلم به خاطر کمک به فروش این مدل عینک تشکر کرد!

 اقدام دیور

برند دیور 2 بار در سال‌های 2009 و 2015 از تصویر دوران جوانی دلون و گزیده‌ای از فیلم‌هایش در دهه 60 برای تبلیغ کمپین‌هایش بهره برد. همچنین یک برند دخانیات به همین نام در فرانسه و به افتخار این بازیگر در سال 1992 برپا شد.

 

 

 تاثیر در دنیای مد

دلون بیش از دنیای برند در زمینه مد تاثیرگذار بود و تا مدت‌ها هر بازیگری برای خوشتیپ شدن مانند او در هر مراسم مهمی کت و شلوار مشکی با پیراهن سفید یا کت و شلوار سفید با پیراهن مشکی می‌پوشید. دلون با این تیپ به سرعت نظر برندها برای تبلیغ را جذب کرد و برند دیور در بین همه همتایانش موفق‌تر بود چون به مدت طولانی با دلون قرارداد همکاری امضا کرد و او تبلیغ‌کننده اصلی دیور نام داشت.

همکاری با برند مشهور

دلون در میانه راه دوران حرفه‌ای خودش با کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی قرارداد بست و کاری کرد که به نام خودش ثبت کرد. او در سال ۱۹۶۳ میلادی، برای بازی کنار جین گابین در فیلم Any Number Can Win  به جای پرداخت دستمزد، حق پخش فیلم در کشورهای خاص را درخواست کرد و چون این کار قبلاً انجام نشده بود، این رویکرد به‌ عنوان «روش دلون» شهرت یافت. این حرکت آلن دلون جواب داد و او توانست درآمد بسیار بیشتری کسب کند. همین موضوع سبب شد به سراغ تهیه‌کنندگی برود. او در سال 1964 کمپانی تولید فیلم Delbeau Production را با ژرژ بومه راه‌اندازی کرد و فیلم The Unvanquished را ساختند اما فیلم مورد توجه بینندگان قرار نگرفت. پس از اتمام همکاری با کمپانی MGM، او به سراغ همکاری با کمپانی Columbia رفت و در سال ۱۹۶۶ میلادی در فیلم Lost Command بازی کرد. کمپانی یونیورسال سپس از آلن دلون در فیلم Texas Across the River استفاده کرد. آلن دلون ستاره برجسته‌ای در فرانسه بود و یکی از بزرگترین ستاره‌های خارجی در ژاپن محسوب می‌شد اما نتوانست در بازار آمریکا موفق باشد.

 

 

برند شخصی

برند آلن دلون یک خط مد مجلل است که بیش از 30 سال در آسیای جنوب شرقی، چین و ژاپن فعالیت می‌کند. این برند از تصویر شیک و زیبای ستاره سینمای فرانسوی الهام گرفته و سبک جاودانه فرانسوی را با نیازهای مد معاصر ترکیب می کند. از لباس گرفته تا اکسسوری، برند آلن دلون طیف وسیعی از محصولات را ارائه می‌کند که پیچیدگی جالب و دلپذیری را به نمایش می‌گذارد.

اگر به دنبال اضافه کردن ظرافت فرانسوی به کمد لباس خود هستید، برند آلن دلون را نیاز دارید. این برند با مجموعه ای از محصولات باکیفیت برای هرکسی مناسب به نظر می‌رسد. این برند با مجموعه‌ای از مجموعه‌های مد، ساعت‌های خاص و عینک، گزینه‌های مختلفی را برای مردان و زنان ارائه می‌کند.

مجموعه های مد آلن دلون به خاطر دوخت و توجه به جزئیات معروف هستند. از کت و شلوار گرفته تا لباس بافتنی، این برند طیف وسیعی از گزینه های لباس را برای هر موقعیتی ارائه می‌کند. همکاری این برند با باربری و دیور منجر به برخی از شیک ترین و نمادین ترین قطعات در صنعت مد شده.

ساعت‌ها و عینک‌های امضا شده آلن دلون گواه تعهد این برند به کیفیت و پیچیدگی است. ساعت‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند که هم شیک و هم کاربردی و هم دارای ویژگی هایی مانند حرکات خودکار و کرنوگراف هستند. مجموعه عینک شامل طیف وسیعی از طرح‌های کلاسیک و مدرن می‌شود و همگی با دقت و توجه به جزئیات ساخته شده‌اند.

میراث و تأثیر فرهنگی آلن دلون غیرقابل انکار به نظر می‌رسد. این برند بیش از 30 سال یک نیروی محرکه در صنعت مد بوده و تأثیرش را می‌توان در همه چیز از نحوه لباس پوشیدن مردان گرفته تا فیلم‌ها مشاهده کرد. این برند توسط افراد مشهوری مانند جورج کلونی پوشیده و برجسته شده است.

 

 

 

 

 

تگها : برند , برندینگ , دنیای مد و فشن , دیور , آلن دلون , بازیگر

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان