برترین برندهای سال 2023 به تفکیک صنایع مختلف

برترین برندهای سال 2023 به تفکیک صنایع مختلف
برترین برندهای سال 2023 به تفکیک صنایع مختلف

پرچم خرده‌فروشی در دستان آمازون

معمولا با رسیدن به روزهای پایانی هر سال میلادی، سایت‌های معتبر و مرتبط اقدام به ارزش‌گذاری و معرفی برترین برندهای سال می‌کنند.

در همین راستا، امسال علاوه بر رده‌بندی کلی برندها، به تفکیک بخش‌های و صنایع مختلف هم برترین‌ها به اطلاع عموم رسیدند.

10 برند برتر

در رده‌بندی کلی، آمازون بر بام دنیای برندها ایستاد. این برند مشهور، 299.28میلیارد دلار ارزش دارد و در رده بعدی، اپل با 297.51میلیارد دلار ایستاد. در مکان سوم، گوگل را می‌بینیم که 281.38میلیارد دلار ارزش برند به دست آورد. رتبه چهارم به مایکروسافت 191.57 میلیارد دلاری رسید. والمارت با 113.78میلیارد ارزش برند در مکان پنجم ایستاد. رده ششم به گروه سامسونگ رسید که در سال2023 ارزش دارایی 99.66میلیارد دلاری داشت. حضور ICBC (69.55میلیارد دلار ارزش)، وریزون (67.44میلیارد دلار ارزش)، تسلا (66.21) و تیک تاک (65.67میلیارد دلار ارزش) در رده‌های هفتم تا دهم هم در نوع خود جالب است.

 

 

بهترین‌های B2B

در بخش بازاریابی B2B، مایکروسافت با ارزش 137.5میلیارد دلار با اختلاف در رده اول قرار دارد و آمازون با 70.6میلیارد دلار در رده دوم ایستاده است. در مکان‌های بعدی هم برندهایی مانند «استیت گرید» ( 58.8میلیارد دلار ارزش برند)، آرامکو (45.2میلیارد دلار ارزش برند)، ICBC (42.7میلیارد دلار ارزش)، اکسنتور (39.9میلیارد دلار ارزش)، اوراکل (39.6میلیارد ارزش)، شل (37.2میلیارد ارزش)، UNITEDHEALTHCARE  (37.1میلیارد ارزش) و سامسونگ (53.6میلیارد ارزش) ایستاده‌اند.

 

 

برترین‌ برندهای رستورانی

مطابق انتظار، استارباکس، برترین برند عرصه رستوران‌داری شناخته شد؛ آن هم با ارزش سرمایه 53.43میلیارد دلار. دو رقیب قدیمی یعنی مک‌دونالد و کی‌اف‌سی به ترتیب باارزش 36.86 و 17.66 پشت سر استارباکس ایستادند. رتبه چهارم در اختیار دومینو پیتزا قرار گرفت که سال2023، ارزش برندی معادل 7.35میلیارد دلار دارد. ساب‌وی (7.5میلیارد ارزش)، تاکوبل (7.5میلیارد ارزش)، تیم هورتونز (6.9میلیارد ارزش)، وندیز (6.6میلیارد ارزش)، برگر کینگ (5.99میلیارد ارزش) و پیتزاهات (5.88میلیارد ارزش) رده‌های پنجم تا دهم را از آن خودشان کردند.

 

 

برترین‌های تکنولوژی

در بخش تکنولوژی، آمازون به تبع صدرنشینی در رتبه کلی برندها، طبیعتا در بخش تکنولوژی هم در رده اول است. رتبه‌های دوم تا چهارم، مانند جدول برترین برندها به اپل، گوگل و مایکروسافت رسید و در رده پنجم، سامسونگ ایستاد و مکان ششم در اختیار تیک تاک با ارزش برند 65.7میلیارد دلار قرار گرفت. فیس‌بوک 59میلیارد دلاری در رده هفتم، بالاتر از اینستاگرام (47.4میلیارد دلار) و هوآوی (44.3میلیارد دلار) قرار گرفت.

 

 

برترین‌های خرده‌فروشی

حضور آمازون و والمارت در دو رده اول لیست برترین برندهای خرده‌فروشی در سال2023 چندان عجیب نیست اما دیده شدن نام هوم‌دیپو با ارزش برندی معادل 61.1میلیارد دلار در مکان سوم جالب بود.کاستکو با 46.6میلیارد دلار ارزش برند در رده چهارم ایستاد و مکان پنجم به LOWE,S رسید که 31.6میلیارد دلار ارزش برند برای خودش رقم زد. CVS در رتبه ششم با ارزش 30.6میلیارد دلار به حضور خودش بالاتر از تائوبائو (30.5میلیارد دلار ارزش)، تارگت (27.6میلیارد دلار ارزش)، TMALL (27.4میلیارد دلار) و وال گرینز (21.6میلیارد دلار ارزش) افتخار می‌کند.

 

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , تکنولوژی , آمازون , برند برتر , برترین برند , والمارت , برترین ها , B2B , برندهای رستورانی , برندهای 2023

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان