ابتکار جدید Carrefour و ماجد الفطیم چهارشنبه‌های بدون‌ پلاستیک

ابتکار جدید Carrefour و ماجد الفطیم چهارشنبه‌های بدون‌ پلاستیک
ابتکار جدید Carrefour و ماجد الفطیم چهارشنبه‌های بدون‌ پلاستیک

 

طبق یک برنامه جهانی منطبق با اصول زیست‌محیطی از سوم ژوئیه، چهارشنبه هر هفته، Carrefour تمامی کیسه‌های پلاستیکی را از فروشگاه‌های خود خارج می‌کند.

در همین راستا، مشتریان می‌توانند از تخفیف 33 درصدی برخوردار شوند. مشتریانی که کیف‌های قابل‌استفاده مجدد خود را به‌همراه داشته باشند یا انتخاب کنند یکی از آنها را در فروشگاه خریداری کنند با پنج امتیاز پاداش اضافی مواجه می‌شوند. Carrefour با ترویج استفاده از کیسه‌های بادوام و قابل‌استفاده مجدد، جشن بین‌المللی «ژوئیه بدون‌پلاستیک» را جشن گرفت.

 

 

این ابتکار با تعهد Carrefour به حذف تدریجی کیسه‌های پلاستیکی از طریق تشویق فعالانه مشتریان برای ایجاد عادات خرید پایدارتر، مطابقت دارد و از ابتکار دولت امارات متحده عربی برای ممنوع کردن دسته‌های خاصی از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف در دبی از اول ژوئن پیروی می‌کند. Carrefour اکنون کیسه‌های قابل‌استفاده مجدد را با ضخامت بیشتر از 57 میکرون، مطابق با مقررات جدید، با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهد. این موضوع به سبزتر شدن امارات متحده عربی می‌انجامد و با دیدگاه گروه ماجد الفطیم برای ایجاد سبک زندگی سالم‌تر و پایدارتر همسو می‌شود. «سمر المنهراوی» معاون ارشد سرمایه انسانی و پایداری در خرده‌فروشی ماجدالفطیم اظهار داشت: «ما در ماجد الفطیم، مسئولیت خود را به‌عنوان خرده‌فروش مورد اعتماد، می‌شناسیم تا در جهت کاهش مصرف پلاستیک به‌ویژه پلاستیک‌های یکبار مصرف گام‌های فعالی برداریم. با بیش از 80 هزار مشتری روزانه، فرصت مهمی را برای تاثیر مثبت بر سیاره‌مان و تشویق سبک زندگی پایدار برای نسل‌های آینده می‌بینیم. در این جولای بدون پلاستیک، سفری بزرگ‌تر بدون پلاستیک را آغاز می‌کنیم تا آگاهی و الهام بخشیدن به تغییرات مثبت را ایجاد کنیم

 او افزود: «تلاش‌های ما با اهداف رهبری امارات برای حذف پلاستیک‌های یکبار مصرف هماهنگ است. امیدواریم نتایج ملموسی ایجاد کنیم و نگرش مشتریان را به‌سمت رفتار خرید پایدارتر برای آینده‌ای سبزتر تغییر دهیم

 

 

تقدیم به آینده‌ای بدون‌پلاستیک

 ماجد الفطیم در تعهد مستمرش به پایداری با مشارکت BEEAH و Sparklo و از طریق ابتکار ماشین فروش معکوس، بیش از 20 تن مواد قابل‌بازیافت را جمع‌آوری کرده که به‌نوبه خود از انتشار بیش از 125 تن دی‌اکسیدکربن جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر این، از زمان ممنوعیت ملی پلاستیک، Carrefour کاهش 70 درصدی در استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف را ثبت کرده است.

تصمیم Carrefour برای کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی با توانمندسازی، آموزش و پاداش دادن به مشتریان برای خرید هوشمندتر و زندگی بهتر مطابقت دارد. با بهبود دسترسی، مقرون‌به‌صرفه بودن و جذابیت انتخاب‌های سالم‌تر و پایدارتر، Carrefour مشتریان را تشویق می‌کند خرید محصولات سبزتر و استفاده از کیسه‌های قابل‌استفاده مجدد هنگام خرید را مدنظر قرار دهند.

 

 

منبع:Zawya.com

تگها : مراکز خرید , خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , محیط زیست , ماجدالفطیم , کارفور , بین المللی , کیسه‌های قابل بازیافت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان