آینده خرد‌ه‌فروشی در یک نگاه به شیرینی مشتری‌مداری

آینده خرد‌ه‌فروشی در یک نگاه به شیرینی مشتری‌مداری
آینده خرد‌ه‌فروشی در یک نگاه  به شیرینی مشتری‌مداری

 

با نزدیک شدن به نیمه دوم سال میلادی، عاقلانه است در مورد سیری فکر کنیم که صنعت خرده‌فروشی و مراکز خرید در سال 2023 داشت. مراکزی که فعال بودند و از فرصت‌ها بهره برده‌اند، ثابت کرده‌اند تحولات ساختاری منجر به نوسازی صنعت شده‌اند.

ایجاد تعادل در سال 2023

مراکز خرید با مرگ خود مواجه نشده‌اند، بلکه به دگردیسی رسیده‌اند. آنها نه‌تنها با ظهور تجارت‌الکترونیک منسوخ نشده‌اند که زنده و پرانرژی هستند. راز موفقیت در توانایی برای همزیستی یکپارچه با تجارت‌الکترونیک و تجربیات چندکاناله نهفته است. راه دستیابی به این هدف از طریق هم‌افزایی دیجیتالی میسر می‌شود؛ ترکیب تجربیات فیزیکی و دیجیتالی که نیازها و انتظارهای خریداران را برآورده می‌کند. در چشم‌انداز خرده‌فروشی در سال 2023، دیلویت اشاره کرد رهبران صنعت خرده‌فروشی پیشرفت معناداری در ابتکارهای کلیدی و بلندمدت در چندین زمینه کلیدی داشته‌اند و یکی از آنها تمرکز بیشتر بر تجربه مشتری و استفاده از برنامه‌های وفاداری است.

 

 

یکی دیگر از دردسرهای خرده‌فروشی، زنجیره تامین است. گام‌هایی برای اصلاح اختلالات زنجیره تامین برداشته شده، اما بازتاب‌ها همچنان ادامه دارد. نتیجه، نیاز به انعطاف‌پذیری و استراتژی‌های انطباقی در چشم‌انداز جهانی درحال تغییر است.

اخیرا شاهد افزایش ابتکارهای پایداری بوده‌ایم؛ به‌طوری‌که هم خرده‌فروشان و هم مراکز خرید، نقش‌شان را در چشم‌انداز زیست‌محیطی گسترده‌تر تصدیق کرده‌اند. این صنعت به‌طور فزاینده‌ای درحال تطبیق شیوه‌های صحیح از مراکز سازگار با محیط‌زیست تا راه‌حل‌های انرژی سبز است. پیگیری پایداری نباید صرفا یک‌روند باشد! مصرف‌کنندگان به‌راحتی می‌توانند خدمات مناسب را تشخیص دهند و مهم است اقدامات انجام‌شده برای تامین نظر آنها واقعی باشد.

جای تعجب نیست سازگاری، یک استراتژی برنده باقی خواهد ماند. این صنعت هرگز از تکامل بازنمی‌ماند. شرایط بازار همچنان تغییر خواهد کرد و برندگان در سال 2024 و پس‌ از آن کسانی هستند که احتمالات را پیش‌بینی می‌کنند. توانایی انطباق و انعطاف‌پذیری برای همیشه ویژگی تعیین‌کننده مراکز خرید پررونق است.

 

 

 

نقش مرکز خرید به‌عنوان مرکز اجتماعی بسیار مهم‌تر از همیشه است. فراتر از تجارت، ایجاد حس حضور در اجتماعی خاص فقط یک‌روند نیست، این سنگ بنای موفقیت پایدار است. مراکز چندمنظوره که نیازهای جوامع محلی و اطراف را برآورده می‌کنند، مزیت زیادی دارند. بهبود اقتصادی در سال 2024 چراغی از امید برمی‌افروزد. همانطور که انتظار می‌رود اعتماد مصرف‌کننده افزایش یابد، هزینه‌ها و بازدید از مراکز خرید افزایش خواهند یافت. مراکز خریدی که محیطی امن، لذت‌بخش و جامعه‌محور را فراهم می‌کنند باید آماده بهره‌مندی از مزایای رشد اقتصادی پیش‌بینی‌شده باشند. سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی مانند بازاریابی و تحول دیجیتال، کلیدی برای آینده است. تاریخ به ما می‌گوید خرده‌فروشانی که اقدامات قاطعانه انجام می‌دهند و روی اهداف بلندمدت تمرکز می‌کنند، درطول و بعد از رکود تا پنج‌برابر بهتر از همتایان خود ظاهر می‌شوند. این صنعت همچنان توسط فناوری و نوآوری دیجیتال شکل می‌گیرد.

 

ادغام فناوری‌هایی مانند واقعیت‌افزوده و هوش‌مصنوعی همچنان بر فضای املاک خرده‌فروشی تاثیر می‌گذارد و این ابزارها نه‌تنها به توصیه، بلکه به ضرورت تبدیل می‌شوند. تقویت تجارب خریداران و شخصی‌سازی ارتباطات باید در خط مقدم استراتژی‌های خرده‌فروشی باشند و این ابزارها می‌توانند نقش بزرگی در دستیابی به هدف ایفا کنند.

 

 

برنامه‌های وفاداری همچنان نقشی محوری خواهند داشت و این نباید یک استراتژی باشد و منحصرا توسط خود خرده‌فروشان دنبال شود. در آینده استفاده از اینفلوئنسرها حتی بیشتر از امروز قابل‌توجه می‌شود. آنها قادر به تغییر رفتار مصرف‌کننده هستند و صنعت مراکز خرید باید از این موضوع در چیدمان استراتژی‌های مهم استفاده کند. اینفلوئنسرهایی که با مراکز خرید همکاری می‌کنند، باعث آگاهی از برند و افزایش فروش می‌شوند. آمارها در این زمینه بسیار زیاد و چشمگیرند، به‌عنوان‌مثال 84 درصد از مصرف‌کنندگان به محتوای تولیدشده توسط این افراد اعتماد دارند.

با ورود به سال 2025 صنعت خرده‌فروشی و مراکز خرید نه‌تنها باید خود را با تغییرات وفق دهند، بلکه باید به‌طور فعالانه با آغوش باز به‌دنبال احتمالات باشند. تغییرات سال 2023 و روندهای سال 2024 به پیشبرد صنعت املاک و مستغلات خرده‌فروشی کمک می‌کنند. آینده از آن کسانی است که جرات دگرگونی را دارند.

 

منبع:shoppingcenters.com

تگها : مراکز خرید , خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , تجارت الکترونیک , دیجیتال مارکتینگ , استراتژی‌ بازاریابی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان